13 September, 2011

Alhamdullilah Terjaga..

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum..alhamdullilah untuk sahur hari ni, saya terjaga jam 4.46am...

Agak sedikit kepenatan semalam...jam 8.30 pagi dah perlu gerak ke assignment di kl..meredah segala kesesakkan jalanraya memang memenatkan....

Sampai di pejabat, siapkan story istana negara dan kemudian buat follow up isu telco...call Dr.Jacob ... haha satu perkara yang ada pada Dr.Jacob ialah d way he speaks..dia bersembang macam boss kesayangan saya bagi komen pula, hehe....

Dr.Jacob ucap selamat hari raya kepada saya...rasa sedikit terharu...

Dr.Jacob George ini adalah Presiden Persatuan Pengguna Subang..Penang born, Dr. Jacob George is a Theologian & Corporate lawyer, a tireless social worker and a consumer advocate for over 37 years.

A Lawyer by profession, he has worked with the government, notably, at the Socio Economic Research Unit (SERU) at the Prime Minister’s Department, Centre of Policy Research (CPR) at Universiti Sains Malaysia, in the corporate sector, as Senior Administrator at Subang Jaya Medical Centre (SJMC) and several non-governmental organizations.

Among them, the Consumers Association of Penang (CAP), Sahabat Alam Malaysia (SAM), and as Legal Adviser to Federation of Malaysian Consumers Association (FOMCA).

He is the deputy Chairman of the Internationally recognized NUMAN FOUNDATION which address educational & scientific studies, human rights, development and social issues, irrespective of religion, political affiliation, race or creed.

He is the Hon President and Legal Adviser of the Consumers Association of Subang And Shah Alam, Selangor (CASSA)...jadi inilah skit info tentang Dr.Jacob...

Ok, talking back about istana negara, masa di istana negara, punyalah ramai pelancong semalam...haha ada yang ramai juga hendak ambil gambar bersama dengan rakyat Malaysia...

Mungkin pelancong-pelancong ini suka tengok rakyat Malaysia kot yang mempunyai pelbagai jenis kaum...budaya dan lain-lain lagi...

Ada pelancong daripada Arab yang agak peramah juga...dan murah rezeki dengan senyuman manis macam saya juga....ecececeh perasanlah tu... hehe :P

Whew...(saya tersenyum)...

Oklah till then...nanti saya sambung menulis semula...saya nak kemas baju jap dalam almari dan kemas buku-buku...haha mesti hubby pening nanti dengan saya tengok buku bertimbun2 walaupun belum lagi sambung master...

HAHA...wahai en.hubby, saya suka membaca...sayang u nanti jangan pening-pening tau tgk wife u suka membaca...hehe membaca dapat memperluaskan ilmu di dada..insyaallah...

No comments:

Post a Comment