14 September, 2011

UPSR 16 Tahun Yg Lepas

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum pembaca budiman...hari ini saya hendak coretkan sedikit mengenai UPSR...

16 tahun lepas, saya menduduki UPSR di sebuah sekolah di Kuala Kangsar...Saya tak duduki peperiksaan UPSR itu keseorangan diri sebalinya saya duduki bersama kembar saya, Sharifah Azlawati...

Untuk makluman, saya bukanlah dilahirkan sedia pandai...saya hanya pelajar biasa...cuma apabila arwah auntie saya dapat detect ada kelebihan pada kami berdua dalam mengingati fakta, arwah yg bujang minta keizinan abah untuk mengambil kami duduk bersama arwah dari selama 3 tahun..bermula darjah empat hingga darjah enam...

Arwah merupakan guru pakar bahasa Inggeris di Kuala Kangsar...jadi abah pun membenarkan kami berdua duduk dengan auntie...

Bermula saat itu, hidup saya penuh dengan disiplin...bangun pagi pergi sekolah, balik rest sekejap, jam 3ptg dah mula buat berbagai2 jenis latihan...arwah menekankan banyak perkara untuk berjaya...alhamdullilah akhirnya saya dan kembar, 2-2 dapat 4A dalam peperiksaan UPSR...


Kemudian kami dapat sambung belajar ke SBP...alhamdullilah...syukur...

Arwah kembali kepada rahmatullah pada 01/01/11 hari tu...sebelum meninggal, malam tu saya hantarkan arwah makanan dan bersembang banyak perkara dengan beliau...

Beliau menangis malam itu...minta saya doakan selalu utk arwah...keesokan subuh pagi arwah meninggal dalam tidor..rupa-rupanya saya org yg terakhir yg arwah dakap malam itu sebelum pergi...subhanallah..indahnya ukhwah ini Ya Allah..indahnya kasih sayang ini...tak terungkap dengan kata-kata...subhanallah..seolah-olah arwah macam dah tahu yang dia takkan lama dah...

"Dearest auntie...i loveu so much...words mb couldnt enough to describe how much i love u, but trust me...that i love love love u so much...insyaallah i will always pray for u... :'( " ... semoga kita dipertemukan di syurga nanti auntie..insyaallah...amin...

salam sayang daripada anakanda saudaramu...

loves,
sha

2 comments:

  1. nice ~
    tahniah buat azma..
    alfatihah buat arwah..
    semoga dirahmati Allah sentiasa..

    ReplyDelete
  2. wut..a sadness day dear...miss aunty intan much... words can't describe anything.. ALLAH KNOWS BEST ...DEAR...AL-FATIHAH UTK ARWAH AUNTY INTAN... EPAH...ATOK..OPAH TALANG...PAKCI PA....DAN SEMUA UMAT ISLAM..

    ReplyDelete