29 May, 2011

Books...

Hari ni mengemas buku2 di rumah yang hampir 2tahun ditinggalkan...saya jumpa banyak buku yang saya beli dulu yang belum habis dibaca...

Kakak sy suruh bawa semua buku2 tu ke rumah saya di Shah Alam...erghhh memang nak bawa pun tambahan malam sekarang selalu sangat imsonia...sewaktu imsonia bolehlah habiskan masa membaca buku2 ni semua...

Saya juga kumpul semula buku2 rujukan saya di UITM...insyaallah mana tahu suatu hari nanti buku-buku ni akan digunakan di kemudian hari...jika berjaya jadi seorang lecturer suatu hari nanti..kalau mengajar subjek yang sama...mungkin akan menggunakan buku ini semula sebagai bahan rujukan....lecturer saya Mr. Edin di UITM selalu pesan pada saya sharifah, bz sama sekali pun u hv to make time ...

Pernah sekali saya stress masa belajar sambil kerja masa semester pertama, saya hantar email pada lecturer saya yang ni...

Saya cakap..

"Mr.Edin, sorry i can't make time...i'm so dissapointed today because of my carry marks...what should i do now...help.."

Mr.Edin ni bujang lagi ...cuma dua tahun je tua daripada saya..tapi saya dah anggap dia sebagai kawan...

Dia dibesarkan di US...pernah bekerja dengan syarikat GLC tetapi akhirnya memilih kerjaya sebagai pendidik@pensyarah di UITM...

Banyak perkara dia menasihati saya...

Pertama: Jaga pemakanan semasa tengah belajar...dia x bg saya ambil yg heavy sangat foods...dia suruh saya banyak makan protein...

Kedua: Mr.Edin suruh saya rajin-rajin baca journal..sebab journal banyak membantu kerja saya dan belajar ...

Ketiga: Mr.Edin selalu pesan kalau saya dah buat phd suatu hari nanti, rajin2 beli bahan bacaan kat online references ....

Edin kata di US ada banyak bahan bacaan yang bagus tetapi kita perlu beli online references tu untuk buka page dia..

Mahal juga bahan baacan online yang diselia kawal ni oleh pengeluar....kalau hendak buat research, dia beritahu setahun dia habis beribu2 ringgit beli online references ni...

Kadang-kala pening juga dengar bila seseorang yang bersungguh-sungguh hendak beli bahan bacaan yang agak expensive semata-mata untuk lengkapkan kertas2 phd ni...

Kalau ada rezeki sambung, sambung dan sambung belajar lagi sampai phd pasni..mungkin segala pesanan Mr.Edin ni pula akan saya turuti...nampaknya daripada sekarang saya selalu dah kena banyak membaca...agak risau bila sudah lama meninggalkan budaya membaca ni...erghhh ...

So saya ingat, kembalinya ke Shah Alam hari ni...esok atau lusa kalau ada kesempatan saya hendak pergi beli rak buku jap...nak susun rapi2 semua buku2 yang pernah saya beli dahulu ...ergghh macam mana hendak habiskan berpuluh2 buku yang x saya baca ni lagi...takper Sheyfah...make it slow...take ur time dear utk habiskan semua buku2 tu...hmmmmmm...

Oklah..nk packing brg balik ke Shah Alam dah...banyak pula kalini barang2 sy bawa kembali ke Shah Alam...kan best kalau ada rumah sendiri di area KL ni...boleh mengemas macam2 dan cantik2 rumah...semuanya mendatangkan ilham bila rumah kemas ...hati pun rasa sejuk...hmmm...

No comments:

Post a Comment