27 May, 2011

............................

I am going back home to Kuala Kangsar...

Jalan jam teruk..budak-budak dah start cuti sekolah...

Balik kali ni...akan mengemas rumah di sebelah masjid Talang...

Mahu mengemas bilik bawah untuk abah duduk...

Mak dan Abah akan duduk semula di rumah Talang sejak abah jatuh sakit baru-baru ni...abah dah tak lalu naik tangga tinggi2 di rumah Lubuk Merbau...

So alhamdullilah akhirnya rumah Talang itu akan meriah semula ...saya pun dah rinduuu sangat nak tidur di bilik saya...

Selalunya kalau balik kampung, saya akan tidur di Lubuk Merbau...Rumah Talang terbiar begitu sahaja...dah nak dekat 2tahun juga terbiar kalau tak salah saya...

Bagi saya rumah ni rumah paling best sebab betul2 terletak sebelah masjid Talang..keluar je pintu pagar tepi terus masuk pintu pagar masjid...

Setiap hari Jumaaat pula, kalau dulu saya berada di kampung, saya suka dengar khutbah Jumaat dari bilik saya di atas...

Saya rinduuu nak solat subuh, maghrib n isyak berjemaah bersama2 orang kampung...

Kalau bulan puasa paling best sebab boleh berterawikh pada malamnya dan bertadarus pada siang harinya...

Saya rinduu sangat2 suasana ini...

Semoga kedatangan Rejab, Syaaban dan Ramadhan yang dh x lama lagi ni akan memberikan seribu makna kepada saya tahun ni...

Ya Allah...aku rindukan rumah ibadahmu...aku rindukan segala-galanya tentangMu...

Dekatkanlah diriku denganMu Ya Allah...tunjukkan aku jalan yang lurus...

amin.. :'(

No comments:

Post a Comment