16 March, 2012

Kasih Sayang...

Buat yang bernama Kasih Sayang...

Apabila hati kita penuh dengan kasih sayang dan penerimaan, kita berkasih sayang terhadap orang lain...kasih sayang yang diberikan walaupun sedikit, ia mampu mengubah seseorang...

Dengan kasih sayang, yang jahat, degil, panas baran, pemalas semuanya akan berubah menjadi lebih baik jika ditundukkan dengan kasih sayang...

Kasih sayang adalah satu yang unik...ianya perlu dipupuk walaupun ia nampak sukar...ada kalanya diri ini terlalu sibuk untuk memberikan sedikit kasih sayang kepada yang memerlukan...

Kasih sayang yang abadi...lahir dari hati...lahir dari hati yang ikhlas...sukar untuk aku katakan yang kasih sayang ini boleh diukur....kasih sayang...kasih sayangku tidak pernah luntur walaupun untuk sesaat jika aku menghadiahkannya kepada yang memerlukan....

Kasih sayang....kasih sayang itu sifatnya lembut....begitu ku rasa berkasih sayang jika aku dapat menghadiahkan kasih sayang ini kepada dikau...tapi kadang kala kasih sayang tidak dapat diucap dengan kata-kata...kasih sayang kadang-kala dizahirkan melalui perbuatan...aku sukar untuk menzahirkan kedua-duanya dalam satu masa...ada kala aku mengucapkan kasih sayang ini...ada kalanya aku menunjukkannya melalui perbuatan...sukar untuk menjadi aku...

Sesungguhnya kasih sayang ini ada masanya perlu dizahirkan dari mulut ke mulut...ada kalanya dari hati ke hati...ada waktunya dari mata ke mata...ada harinya dari telinga ke telinga...ada masanya dari tangan ke tangan...ada hitungnya dari setitik darah ke setitik darah aku hadiahkan kepada dikau....

Mungkin kasih sayang ini masih tidak direncanakan sepenuhnya kerana masa dan jarak memisahkan kita...dikau di sana...dan aku di sini...aku pasrah jika hidupku ini ditakdirkan untuk menanti...disini ku pasrah menanti sayang...

Sambutlah kasih sayangku dari jauh ini.... loves...
loves,
sha

No comments:

Post a Comment