09 February, 2013

Kerna Ku Tahu Ku AdaMu Tuhan...

Tuhanku...
Di saat aku jatuh, aku akan menangis seorang diri...
Aku sukar menyatakan kesedihanku kepada orang...
Aku lakukan apa sahaja pengorbanan untuk membahagiakan orang di sekelilingku...
Aku lakukan yang termampu dan terbaik...
Tapi Tuhan...kadang-kala di saat aku mencari titik kebahagiaan itu....aku jatuh tersungkur....

Tuhanku...
Berikanlah aku kekuatan...untuk menempuh lebih lagi ujian Mu...
Ku tahu ujianMu untuk menguatkan aku lagi...walaupun aku terpaksa menempuh jalan yang berliku-liku....
Aku mohon padaMu agar aku dipertemukan dengan ujian ini supaya pada hari mendatang, aku akan menjadi lebih kuat berbanding sebelum ini....

Tuhanku...
Aku mohon padaMu agar segala urusanku dipermudahkan...
Aku mahu mencari keredhaanMu...
Aku mahu Engkau terus memberikan aku petunjuk dan jangan sekali lepaskan aku daripada pandangan mataMu...
Jadikanlah aku hambaMu yang patuh padaMu...
Baik agama, aurat dan pergaulanku...

Tuhanku hanyalah satu 'Ya Allah'...

ameen..

loves,
Sha

No comments:

Post a Comment